Sport Heats

Sabtu ini hari sukan sekolah SMKTBM. Sepanjang 3 hari minggu ini diadakan saringan sukan bagi acara balapan. Hari ini acara balapan 100m, 400m dan 1500m. Yang paling sibuk mestilah AJK utama sukan dan Ketua Rumah.
Masa latihan rumah diadakan sebelum cuti sekolah, seperti biasa, tidak ramai pelajar yang hadir. Orang kata, guru lebih ramai daripada pelajar. Mana perginya 1murid1sukan? Ada banyak faktor menyumbang kepada kemalapan aktiviti sukan di sekolah. Faktor guru, murid, ibu bapa dan persekitaran.
Yang ambil bahagian akan terlibat dalam pelbagai acara, tapi penglibatan maksima tetap ada. Nanti ada budak-budak yang pengsan dek banyak sangat acara yang dia masuk. Jom kita layan gambar-gambar di bawah.
 Teringat gambar petani perempuan di India. Puan J dan Puan R jadi hakim balapan hari ini. Sedang menunggu acara dimulakan .
 1500 meters and not enough practice.
Common Sandy..Her name reminds me of the heroine character in the film 'Grease', played by Olivia Newton-John.

'Going to the beach?' Fashionable on the field too, this Seni teacher.

 Cikgu orang kuat AJK sukan SMKTBM. Disukai ramai pelajar. 
1Malaysia, kata seseorang. Sedang bergurau senda sesama cikgu..Cuaca sangat panas petang tadi. Pagi hujan hinggakan acara pagi terpaksa ditunda ke lain hari.

Calon-calon..hmm apa ya? On your mark, get set....ready for the 1,500 meter Open. Acara saya semasa di sekolah dulu. 


Yik Ming, tingkatan 5 dikejar oleh Lavendra, tingkatan 3. Lavendra won this event. Well, he's a school athlete. Mereka berdua ni memang suka sports. 

Mr C yang akan bersara..Sudah 20 tahun berada di sekolah ini. Setiap tahun mesti jadi S/U sukan. Sangat berpengalaman. Aktif juga di luar sekolah. Guru yang cool. Will miss him when he retires nanti.

This pic is not clear. Lavendra from form 3B. I teach geography in his class. He tries to work hard on his studies.

Believe me..he ran wearing only one shoe! Don't know what happened to the other shoe. Sadly, he finished last. Chin Sze Meng, a yellow house lass. 

100 meter final, Boys Class 1. The winner is the tall indian guy. That far left is Aliff. He prefer cocurricular activities more than books! If he's in the mood, he is the most responsive student in my geography class.

The younger boys doing their 400 meters run

Comments

Popular posts from this blog

Kerja Kursus Geografi Tingkatan 3 2013: Konsep,Jenis, Kepentingan, Masalah & Cadangan kurangkan masalah Pengangkutan Awam

KKG 2012: Lampiran dan Rujukan